woensdag 11 juli 2007

Shoppen

Vandaag ging ik shoppen, reeds voor de derde keer tijdens deze koopjesperiode, ook wel solden genoemd. Eveneens voor de derde keer raakte ik geïrriteerd door een van de huidige modeverschijnselen. Ik heb geen idee of ze een naam hebben, maar ik heb dus problemen met de stretch-jeansbroeken waarvan de pijpen naar binnen toe lopen en zelfs aan de enkels strak zitten. Mijn figuur en zulke broeken, don't even try... Nu zou ik zó graag nog eens een deftige jeans kopen, vind ik in alle winkels waar ik normaal toch ietwat mijn zin op de kop kan tikken niks dan die soort. Is het een nieuwe hype? Ook bij mannen zie ik het vaak, neem nu op Rock Werchter: bijna alle mannelijke artiesten hadden zo'n broek die aansloot tot op de enkels. Sommigen siert het, en van "emo-types" (dat is een term die ik hier en daar opvang) ben ik het al gewend, maar echt mannelijk is het niet en ik vind het niet mooi. Tot mijn grote spijt deed Brandon Boyd (zanger van Incubus) er ook aan mee... veel verkeerd kan hij niet doen, maar dat was toch een kleine teleurstelling. Nu ja, ik vind het dus vooral jammer dat ik geen leuke jeans kan vinden. Ten eerste heeft niet iedereen zo'n "perfect" lijntje (want eerlijk gezegd, die gevoelige snaar wordt ook geraakt), en ten tweede vindt écht niet iedereen het mooi.
En de buschauffeur reed gewoon door en ik was kwaad. Mama en ik stonden al twintig minuten te wachten, aan de beginhalte van het bustraject en ondanks oogcontact had de bestuurder dus blijkbaar geen zin om te stoppen en ons mee te nemen.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

eeeyz evelyntje

kvin da ook vn die broeke ,
kvin die kei ouderwets jonge euh kbedoel meiske
btw: gij zijt de beste bbsit ooit
xxx
je allerliefste bbsitkindje
laura
:p

Regenhart zei

die broeken zijn jakkie
echt waar
lang leve new look zeg ik maar: ze hebben daar broeken in alle soorten. ook van die jakkie skinny-jeans, maar die negeer ik en ik steek mijn tong ernaar uit!
skinny jeans zijn kaka en die gaan enkel op skinny mensen en die skinny broeken maken die skinny mensen enkel nog meer skinny ergo lelijk!

(Ben wijst me er ff op dat ik mss iets tegen magere mensen heb: NEE! enkel als ze van die vieze skinny broeken dragen...)

zjg Eef! je moet echt geen complexen hebben!!!!!!!

xxx

Soet zei

Eefke, ik hou er ook niet van
en ook niet van perfecte lijntjes

haha, allemaal de pot op
want wat ben jij mooi !

Anoniem zei

Zulke broeken noemen wij in Nederland "wortelbroeken". Mij is altijd geleerd dat het dragen van een wortelbroek fout is, maar inmiddels heeft de mode zich blijkbaar in de tegengestelde richting ontwikkeld.
Bijkomende modegril: wortelbroek IN laarzen... =huiver=
Daar zal ik mij niet aan bezondigen! (Nu zul je me sowieso niet snel in dameslaarzen aantreffen, travestie doe ik enkel in mijn eentje ;))

Groet,

Plaas

Henri Menheere zei

Het staat blijkbaar in de wet dat je, om de bus te doen stoppen, verplicht bent om op en neer te springen, met vlaggetjes te zwaaien, te roepen, en als de bus er bijna is, jezelf ervoor te gooien.

Pas dan heeft ie door dat je mee wilt rijden.

Soet zei

Oei, dan stoppen waarschijnlijk vaak een heleboel bussen voor de 'vlaggenchristenen'.
(en daarmee bedoel ik dus die christenen die altijd met van die vlaggen lopen te zwaaien)

Soet zei

en die pipo verzendt hier al terwijl ik nog niet klaar ben, ik wou dus nog zeggen:
ze beantwoorden volledig aan het profiel

Eef zei

Ik dacht al, 7 reacties ^^
En Henri, idd, was ik ook al achter gekomen dat er zoiets nodig was, en ik zwaai ook wel duidelijk, maar toch niet aan de beginhalte, waar 'ie moest vertrekken??