maandag 14 mei 2007

Dan vraag ik me af

Heb ik dan iets gedacht dat niet zo is?
Hoe is?
Wel, zo. Je weet wel.
Neen, ik weet niet. Is 'zo' de waarheid dan? Of heb je 'zo' gedroomd?
Neen, ik droom enkel rare verhalen die niet waar kunnen zijn.
Maar dan is 'zo' toch waar? Of toch niet?
Dat vraag ik je nu net.
Hoe kan ik nou weten of wat jij gedacht hebt waar is?
Weet ik niet. Maar iemand moet het toch weten?
Misschien moet je het ontdekken.
Dat kan ik niet.
Waarom niet?
Ik durf niet vragen.
Maar je kan toch zoeken?
Oh ja. Zoeken. Maar wat moet ik zoeken?
Wat je wil vinden.
Oh. Dan moet ik eerst nog eens nadenken.
Nadenken?
Ja, of zoeken... wat ik wil vinden.
Moet ik je helpen?
Je mag.

6 opmerkingen:

Soet zei

dan vraag ik me af hoe je het doet

Eef zei

ik ook

nathalie zei

wel, zo. je weet wel

Anoniem zei

Ik doe mee

Eef zei

Dat hoopte ik stiekem al.

Reinout zei

Maar hoe het precies werkt weet niemand, denk ik,
of zoiets.
Ik zal er eens diep over moeten nadenken.