donderdag 19 april 2007

Werkjewoord

Het viel me plots op, gewoon door iets dat ik zei: ik kan best wel als een werkwoord zijn. Die zin klopte toen waarschijnlijk niet eens, maar het leidde me wel tot een aangename gedachtegang. Nu ik deze witte ruimte begin te vullen, strekt mijn blik zich iets verder uit (wat schrijven met een mens kan doen).
Zoals een werkwoord dus. Verschillende personen, enkelvoud of meervoud, de verschillende vormen die het aanneemt in de passende situaties. Helaas wel volgens regeltjes. Ik wil wel een uitzondering zijn, ietwat onregelmatig. Nog persoonlijker, denkend aan de processen die het heeft ondergaan. Regelmatig verkeerd gebruikt, misschien door de vernieuwende maatschappij. Echt? Zeven letters. Vervoeg mij dan maar, alleen is niet wat ik wil.
Untrennbar kan ik wel aannemen, niet einsilbig. Hoeveel mogelijkheden kan ik dan vinden… alleszins niet spelen of zijn.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

lieverd ge schrijft zalig

Soet zei

en het klopt Eef...
het klopt

Anoniem zei

Wanneer je echt bent, kan het je niet schelen. 't Gebeurt niet plots, ineens. Je wordt.

Soet zei

alleen snapt niet iedereen dat

Anoniem zei

Maar jij wel en Eef ook en misschien zelfs anderen

beewee zei

"...
Decir que Jesús es acción y movimiento, no cinco letras formando un nombre
Decir que a Jesús le gusta que actuemos, no que hablemos
Decir que Jesús es verbo no sustantivo... "

Eef zei

:-) Jesús es verbo no sustantivo... es verdad.