dinsdag 14 november 2006

Druppels en Suikerbonen

Waarom? Waarom niet.
Druppel... één van de mooiste woorden die in onze Nederlandse taal bestaan. Daarover ga ik geen pagina's volschrijven, dit is simpelweg één van de weinige onveranderlijke ideeën in mijn hoofd. Heb ik er nog... als ik diep ga graven... misschien... Ik hou niet per se van regen, tranen rollen vaak te veel, te laat... maar geboeid ben ik wel. Het water... zo rijk, oeroud, misschien wel oneindig... Een bron. Druppels.
Dank U.
Zoute zee... zoet...
Ik hou niet van suikerbonen. Niet bepaald althans. Eén van de eerste bijnamen die men mij gegeven heeft: Suikerboon. Vijf jaar later word ik er niet meer mee aangesproken, maar toch, hij is er nog. Waarom niet.
"Ik heb je lief... liever..." Stef Bos, "wat ik ook wil zeggen, jij krijgt m'n woorden klein".

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Druppel is één van mijn lievelingswoorden in 't nederlands... :) gek, dat een mens naast al die lievelingsdingen, zelfs een lievelingswoord kan hebben ;-)

Eef zei

Blij dat je 't met mij eens bent :-)